Workshop APK voor jouw bedrijf

Ondernemen zonder b*llshit

Je bent al een tijdje ondernemer; je bent je passie achterna gegaan om met alle vrijheid van de wereld te kunnen doen wat je het allerliefste doet. En je helpt er ook nog eens anderen mee, hoe mooi is dat? Als vriendinnen je vragen hoe het gaat zeg je ‘ja goed, lekker druk, ik vermaak me wel!’  

Het is ook niet zo dat je het niet druk hebt. Je struint uren op Facebook, schrijft en schaaft uren aan een blog, knutselt je suf in Canva, hebt de hele buurt al bij elkaar geflyerd en sleept je met tegenzin -of hij gezond is weet je niet- naar maar weer een netwerkborrel. Met hangen en wurgen haal je af en toe een klant binnen, aan wie je vervolgens veel meer tijd besteedt dan ze bij je heeft besteld. Dus ja, druk zat.

Maar die agenda van jou?
Die blijft leeg.

En je zakelijke bankrekening ook.

“Een bedrijfje” is het allang niet meer, maar je bedrijf een onderneming noemen, dat gaat net even een stap te ver. Je kan er nog steeds niet goed van rondkomen, wat iedere maand weer stress oplevert. Het onderwerp marketing hangt als een blok aan je been, en je worstelt je door verkoopgesprekken heen.

Je vindt er op deze manier geen zak aan, dat ondernemen.

Want iedere dag worstel je weer met dezelfde dingen:

  • Online marketing; je hebt geen flauw idee wat je nu weer moet verzinnen om te posten op Facebook, Instagram of LinkedIn. Bovendien krijg je alleen maar duimpjes en incidenteel een hartje van je moeder en je achter-achter-achternicht. Social media? Je denkt niet dat het voor jou werkt.
  • Sales; je voelt je soms net een opdringerige stofzuigerverkoper, en je voet tussen de (digitale) deur planten, dat zie je echt niet zitten. Op andere momenten breekt het zweet je uit en komt er stamelend een onsamenhangend aanbod uit je mond. Er lijkt geen tussenweg te zijn.
  • Zichtbaar zijn, met je hoofd online?! Je weet dat het moet, maar iedere keer hik je er weer tegenaan; je zou niet weten waar je het over moet hebben.
  • Klanten vinden: je warme netwerk is wel een beetje uitgeput. Volgens de statistieken moeten er nog duizenden mogelijke klanten in Nederland voor je rondlopen; je zou alleen niet weten waar je ze moet zoeken.
  • Je prijs? Die is al sinds je je hebt ingeschreven bij de KvK hetzelfde. En ja, dat is al meer dan een paar jaar geleden. Je tarief verhogen zie je niet zitten; hier sprokkel je af en toe tenminste nog een klant mee binnen.
  • Focus. Je start de dag vol goede moed, maar dan belt de buurvrouw aan voor een bakkie koffie, kan je net zo goed dat wasje even draaien en ophangen, nog even wat voor school regelen. En voor je het weet is de dag voorbij.
  • Effectiviteit. Je werkt de hele week keihard, maar als je op vrijdag terugkijkt denk je; wat heeft het me nu eigenlijk opgeleverd?
  • Techniek. Je bent toch echt wel bij tot 2018, maar al die nieuwe dingen die bij ondernemen horen (een website, e-mailmarketing, taakmanagement); je verzuipt er bijna in. Uitbesteden? Dat kan je nog niet betalen.
  • Flow. Je zit er OF de hele week tevergeefs op te wachten, of je rent als een kip zonder kop achter al die nieuwe ideeën aan; zonder even goed te checken of het wel bij je business past.

Je staat op het punt om de handdoek in de ring te gooien, om een baan in loondienst te zoeken.  Maar dat voelt als opgeven, en als je iets niet bent is het wel een opgever. Maar hoe keer je dit weer om? Hoe zorg je er nou voor dat je bedrijf gaat groeien, op een manier die bij jou past, niet als een strop om je nek aanvoelt en ook nog eens resultaat oplevert? Lees, klanten, en dus omzet, en dus salaris: vrijheid en fun?

Hoe zou het voor je zijn als ondernemen weer gaaf is?

Als je exact weet wat je hier te doen hebt, en dat ondernemen moeiteloos gaat? Blogs, Facebook- en LinkedInposts, salespagina’s, offertes; het vloeit allemaal zo uit je pen? Zonder angst een potentiële klant een aanbod doen, en dat 9 van de 10 keer nog verkopen ook? Als je product of dienst naadloos past bij wie je bent en je daardoor met twee vingers in je neus een mega impact kan hebben bij je klanten, die inmiddels in slaapzakken voor de deur liggen?

En wanneer als kers op de taart, je omzet zo stijgt dat je er gemakkelijk van kan rondkomen?

Verrassing! Je hebt zojuist een sprookje gelezen, en die verkoop ik niet.

Ondernemen is keihard werken. Op je bek gaan met je gezicht in de modder. Maar ook om dan weer op te krabbelen.

Ik maak geen sprookje van jouw bedrijf. Maar ik verklap je alvast; we komen wel heel dichtbij. 😉

In mijn nieuwe workshop “APK voor jouw Bedrijf” laat ik je zien hoe ik zelf mijn bedrijf iedere keer weer naar de volgende stap til.  Hoe shit ik me ook voel. Want natuurlijk is het bij mij ook niet alleen maar euforie en halleluja. Wat mij wel helpt is om te schakelen; snel in kaart brengen waar aan gesleuteld moet worden, en hop de pit uit de baan weer op.

Tijdens de workshop lopen we de 5 belangrijkste pijlers voor je bedrijf na:

Jouw ideale klant

Voor wie doe je het eigenlijk? En wie help je nou ECHT met jouw dienst of product? Denk je stiekem dat niemand op jouw aanbod zit te wachten en maak je het daarom maar “warm en fluffy”, geschikt voor iedereen, in de hoop dat je een gat in de markt hebt gevonden?

Ik laat je zien op welke manier jij een dienst levert die uit je tenen komt, en waarvoor jouw ideale klanten in de rij liggen.

Marketing

(Online) marketing, grote kans dat je er een broertje dood aan hebt. Je worstelt je door het maken van Facebook- en Instagramposts heen, en hemel, wat moet je dan in vredesnaam weer verzinnen voor je LinkedIn profiel? En dan reageert er ook nog eens bijna niemand. Ja, oké, je moeder.

In de workshop vertel ik je mijn methode om op een effectieve manier je social media te gebruiken voor je bedrijf, en er ook nog interactie en verkopen mee te realiseren ook. Zonder dat het gemaakt of nep overkomt. Pas maar op, straks ga je het nog leuk vinden ;).

Jouw product of dienst, en wat kost dat?

Kijk, jij bent ergens goed in. Een waanzinnig talent heb je, en je hebt je daarin helemaal gespecialiseerd. Maar je agenda en mailbox blijven leeg en er zit niemand in de wachtkamer. Terwijl je zeker weet, dat je talloze mensen zou kunnen helpen met jouw aanbod.

In de workshop draaien we het om; wat heeft jouw ideale klant echt nodig? Waar worstelt zij mee, waar ligt ze van wakker? En met welk aanbod kun jij haar als enige helpen? En last but not least; wat is dat waard? We checken of jij wel echt het juiste aanbod tegen de juiste prijs in de etalage zet. En we mikken alle diensten en producten die je er bij verzonnen hebt om toch maar wat omzet te draaien, er uit.

Sales

Verkopen, ieuw! Sales is toch iets voor energieleveranciers die langs de deuren gaan, en voor grote commercieel bedrijven? Je herkent je er vast niet in ;), maar sommige ondernemers worden al misselijk bij het idee dat ze hun dienst aan een mogelijke klant moeten aanbieden, laat staan verkopen.

Gras groeit echter niet door er aan te trekken, maar door het water te geven en te zorgen dat het zonlicht krijgt. Verkopen lukt dus ook het beste wanneer je je voet tussen de deur uit haalt. Ik laat je in de workshop zien hoe.

Workflow

‘s Avonds zit je uitgeblust op de bank. Man, wat heb je hard gewerkt vandaag. Je pakt je to do lijstje er even bij om de stand van zaken voor morgen op te maken. Oeps, er staan nog 15 dingen op. Van de 18 die je op had geschreven.

Je hebt wel heel veel gedaan vandaag. Even denken; 2 wassen, boodschappen gedaan, een paar uur op Facebook rondgehangen, wat geknutseld in Canva, de buurvrouw kwam langs voor een bakje koffie…. en de taak die echt, echt moest, die staat nog steeds op je lijstje. Niet afgestreept. Want eng. Of moeilijk. Of allebei.

Met een paar hele praktische tips help ik jou door je dagelijkse to-do lijst heen, die ook nog eens alleen maar effectieve acties bevat. Minder druk, met meer resultaat. Heerlijk toch?

Kortom, we doen een
volledige check-up van jouw bedrijf.

Wat heb jij nodig om van je bedrijf
ECHT
een succes te maken?

Ik laat je zien wat je nodig hebt om het dashboard van jouw bedrijf te snappen. Welke meters uitslaan als het niet goed gaat, welke lampjes er gaan branden. En wanneer het weer verantwoord is de weg op te gaan.

Je gaat naar huis met een overzicht van wat al briljant gaat, wat bijgeslepen kan worden, en waar je acuut actie op wilt ondernemen. Je weet exact welke effectieve acties je als eerste kunt doen, en welke leuk zijn voor later of helemaal in de vriezer of prullenmand mogen.

Ben jij er aan toe om je bedrijf een boost te geven? Dan zie ik je graag op 18 april!

Geef je snel op, het aantal plaatsen is beperkt; op die manier kan ik elke deelnemer persoonlijke tips geven over haar bedrijf.

Praktisch

  • Save the date: DONDERDAG 18 april 2019
  • Locatie: Den Haag (Domo Eclectica)
  • Ik vertel je alles over: waarom ondernemen niet over passie, flow of in je kracht staan draait, maar een aantal hele andere geheimen kent die je eerst moet ontdekken voor je er succesvol mee wordt.
  • Kost dat? Slechts €49,- excl. BTW.
  • Tijd: van 10.00u tot 12.30u
  • Food: bij deze zoetekauw blijft het natuurlijk niet bij alleen bakkie thee.

Heb je nog vragen? App of mail me gerust! 
Geen vragen meer? Schrijf je hieronder in!

 




Totaal: € –