Waarom webinars niet voor iedereen werken

Waarom webinars niet voor iedereen werken

woman writing on notebook

Als je wilt groeien, dan moet je op een gegeven moment opschalen. 

Zit niks anders op, want hoe meer klanten je krijgt, hoe krapper de tijd in je agenda wordt.

Kon je het voorheen nog allemaal af met het geven van gratis sessies, nu weet je niet meer waar je de calls moet laten in je agenda.

Om nog maar te zwijgen over het feit dat lang niet alle mensen die zo’n gratis call bij je aanvragen, ook echt DE klant voor jou zijn. 

Waarschijnlijk heb je er regelmatig mensen tussen zitten die alleen maar even komen shoppen, je de oren van het hoofd vragen naar jouw beste tips, maar die niet echt een koopprikkel of een sterke urgentie voelen om NU met hun probleem aan de slag te gaan.

Frustrerend toch, dat je met zo’n volle agenda niet een maximaal salesrendement haalt?

Logisch dat je gaat nadenken over wat je kunt doen om op te schalen. 

En waar komen we dan vaak op uit?

Iets organiseren voor een groep, zodat mogelijke klanten aan je kunnen proeven. 

Juist, webinars geven.

Webinars geven is een prachtige manier om potentiële klanten te laten kennismaken met jouw kennis en expertise, en om ze bewust te maken van het feit dat in sommige gevallen hun probleem niet vanzelf weggaat of met een paar tips van jouw kant op te lossen is.

Zo kun je veel mensen tegelijkertijd bereiken en zo op een laagdrempelige manier je aanbod verkopen. 

Alleen; online lijkt het alsof IEDEREEN succesvolle webinars geeft en van daaruit makkelijk klanten maakt, maar dat is lang niet altijd het geval. 

Zo zijn je eerste paar webinars vaak dramatisch qua opkomst en sales-conversie.

Zegt niemand hardop, is wel zo. 

Bij mijn eerste webinar bleef niemand zitten tot ik klaar was met mijn upsell; kijkersaantal 0. 

Bij de volgende bleven ze wel zitten, maar kocht er niemand.

Bij weer een ander webinar kochten mensen wel, maar trokke ze achteraf toch hun ja in.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Het is soms even puzzelen en schaven voor je je webinar aan de praat krijgt.

En dat is dan nog maar 1 kant van het verhaal. 

Ik heb ook klanten die al het mogelijke gedaan hebben om hun webinar te optimaliseren, en het TOCH niet werkend krijgen. 

Zo had ik een klant die op papier een fantastisch webinar in elkaar had gezet -samen hadden we het helemaal geoptimaliseerd-, inclusief een enthousiaste opvolgstrategie.

Maar ze verkocht er NIKS uit.

Wat bleek? Ze had alles uitgevoerd wat we hadden besproken, maar ergens in haar achterhoofd vond ze webinars ‘vervelend’. Ze ging meer aan van persoonlijk contact en voelde te weinig energie bij alleen ‘zenden’. 

Haar ondernemersprofiel was meer dat van een empowermentor dan dat van een guru; ze ging veel meer aan van het geven van workshops en life events. 

Het eerste life event wat we daarna als alternatief voor haar organiseerden was UITVERKOCHT. 

Dáár zat energie op. Dáár ging ze van aan. 

Een andere klant, toch wel een expert in webinars geven mag ik zeggen, wist ook precies hoe ze haar webinar zo moest inrichten dat het optimaal zou converteren. 

En toch DEED het dat niet.

Toen ik het met haar besprak zei ze “Clau, ik voel me een soort van opgesloten tijdens zo’n webinar. Ik doe normaal alles buiten en ben altijd in de natuur, en dan zit ik voor zo’n webinar keurig jasje dasje achter een laptoppie. 🙄”

Nu geeft ze haar webinars buiten en komen er wel de juiste klanten op af. 

Als je wilt dat een verkoopmethode voor je werkt, is het zo vreselijk belangrijk om te kijken naar wie jij als persoon bent, wanneer jij op je best bent, waar je de meeste energie van krijgt. 

Van een stappenplannetje kopiëren is nog nooit iemand gelukkig en dus ook niet succesvol geworden. 

In mijn Get Nak3d Challenge van volgende week wil ik je graag laten zien wat er gebeurt als jij je bedrijf ECHT in lijn bent met wie je bent.

Dan gaat het voor je stromen, komen de juiste klanten op jouw marketing af en zul je met gemak aan ze verkopen.

Niet omdat je dan het oncomfortabele uit de weg gaat -want je bent een badass, dat weet ik-, maar omdat je de juiste route dan vindt en je sneller meer (business)meters aflegt dan wanneer je maar steeds trucjes van anderen blijft uitproberen. 

Wat gaan we doen? Moet ik echt mijn kleren uit? 🤪

Tuurlijk niet ;). 

Ik ga je in 3 dagen leren hoe je op de juiste message, het juiste aanbod, en de juiste klanten kunt focussen, zonder dat je dat omzet kost. Sterker nog; je omzet zal er alleen maar makkelijker door stijgen 🔥

Dit is hoe we dat voor jou gaan fixen:

🔥 Dag 1: Creëer een ongefilterde en powerful message voor je marketing waarmee je klanten direct in hun hart raakt en ze reddeloos verliefd op je worden.

🔥 Dag 2: Focus je op een aanbod waar je zelf van gaat stuiteren, mega impact mee maakt op je klanten omdat je 24/5 in je zone of genius verkeert.

🔥Dag 3: Leer hoe je zuiver en authentiek kunt verkopen, zodat je minder nee’s krijgt op je aanbod en als je ze wel krijgt, je ze groots kunt dragen omdat je het aller-, allerbeste voor je klant wilt. 

Iedere dag van 19 april t/m 21 april om 9.30u ga ik help ik jou LIVE om deze keuzes voor jezelf te maken. 

Van iedere masterclass slash hotseatcoaching sessie komt een opname beschikbaar die nog tot en met het einde van de week terug te kijken zijn. 

Geen paniek dus als je er eentje mist, maar wil je er alles uit halen dan zou ik er zeker live bij proberen te zijn; ik kan dan namelijk persoonlijk je vragen beantwoorden (gratis businesscoaching, hallo! 🙌)

Je claimt je gratis plek via deze link: www.claudiaverhey.nl/challenge

Ik ben heel benieuwd; geef jij al webinars enne, werken ze een beetje voor je?

Just hit reply and let me know, ik ben heel nieuwsgierig.

If not, check dan ZEKER in bij de Get Nak3d Challenge.

Zie je snel, en heb een heerlijke week!

Liefs, Claudia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.