Vrouwen bloot, handel dood!

Ondernemen zonder b*llshit

Vrouwen bloot, handel dood!

markt

“Mevrouw, ik denk dat u daar zomaar het lekkerste plekje van heel Europa hebt.”

Een ouder echtpaar- toeristen- wandelt over de kasseien, op zoek naar een plekje in de schaduw. Ik zit heerlijk koel op het bankje voor ons huis, onder het groene beschermende loof van de iepen.

De beste man zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.

Ze dralen wat -kennelijk zien ze er tegenop om door te lopen, weer de brandende zon in.

“Het is rustig he, op de jaarmarkt?” begint de man weer. Er zijn inderdaad meerdere stukken langs de gracht leeg: de standhouders hebben tot het laatste moment het weerbericht afgewacht. Toen het hete weer onontkoombaar bleek,  hebben ze hun deelname afgezegd.

Ook qua publiek lijkt het rustig.

“U weet wat ze zeggen over dit weer he?” zeg ik.

De man fronst.

 

“Vrouwen bloot, handel dood.”

 

Zijn echtgenote kijkt wat verontrust, maar de man moet lachen. “Dat lijkt me hier sterk het geval ja.”

“Toch gaat het niet op, weet je. Ja, de Peruaanse kledingverkoper heeft het  lastig vandaag, en de kaaskraam ook. Maar zou de kaaskraam vandaag yoghurtijs verkopen, wat ze ook op de boerderij maken, dan zou hij binnenlopen. Zou de Peruaanse kledingverkoper ook hoofddeksels bij zich hebben, dan is hij voor het einde van de ochtend uitverkocht. Geef de koffie-kar een bak ijsklonten, en de ijskoffie is niet aan te slepen.”

Ik wens het koppel nog een fijne dag, want ga voor mezelf nog een verfrissend drankje inschenken en denk nog wat na over ons gesprek.

 

Handel hoeft niet dood te slaan in de zomer.

 

We denken allemaal maar dat we een lagere omzet gaan draaien als de zomervakantie aanbreekt, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Is een groot deel van je klanten op vakantie? Zet een product voor na de zomervakantie alvast in een pre-sale actie.

Wil je niet gebonden zijn aan je kantoor als het zo warm is? Maak van je live coachgesprekken in de zomer telefonische gesprekken, eventueel tegen een gereduceerd tarief.

Gratis sessies? Geef in de zomer in plaats van live feedback, tips via een gesproken bericht, of een korte persoonlijke video. Net zo waardevol, en voor jou EN je klant flexibeler.

Las in plaats van lagere trajecten, een nieuw aanbod in, waarmee je in 1 dag klaar bent met je klant. Vaak is dat voor beiden makkelijker in te plannen.

Er zijn zoveel mogelijkheden om A) of je aanbod zomerprooi te maken of B) een aanbod speciaal voor in de zomer te bedenken, dat deze periode geen reden hoeft te zijn om minder omzet te maken. Als je maar de juiste producten in de kijker zet.

En als je niet zelf 6 weken zonder WIFI naar Timboektoe vertrekt, natuurlijk. Dat wordt een beetje lastig klanten helpen. Tenzij je ze meeneemt. 😉

 

Zie jij ook op tegen de zomer omdat je bang bent dat je weinig omzet gaat maken?

 

Daar heb ik wat gaafs voor in het leven geroepen. In mijn Summer Business Bootcamp 2.0, help ik je vanaf 8 juli 2 weken lang, om je business zomerproof te maken. in 10 minuten per dag zetten we jouw bedrijf op scherp, zodat je toch gewoon geld kunt blijven verdienen de komende twee maanden.

De investering is echt peanuts, die heb je door twee pannen mosselen te laten staan al terugverdiend. Helemaal als je gebruikt maakt van de early-bird prijs die geldt tot en met vrijdag 5 juli: €25,- ex BTW in plaats van €39,-.

Meld je nu aan via www.claudiaverhey.nl/sbb2 om zeker te zijn van je plek.

Vind jij het lastig om de zomer ‘door te komen’ met je bedrijf? Of heb je je plannen voor de zomer al klaar en kan er niks mis gaan? Wil je het hier met me delen?

Fijne week!

Liefs, Claudia

P.S. Vandaag en morgen trek ik me terug in het mooie Otterlo om mijn zomer plannen nog meer aan te scherpen met mijn businesscoach. Wil jij ook snel hulp bij het scherper maken van je zomer plannen? Omdat ik twee dagen weg ben, heb ik mijn agenda om gegooid heb ik aanstaande donderdag  plaats gemaakt voor 2 boostcalls, waarmee ik jou in 30 minuten on track zet voor de zomer. Een plekje claimen? Laat het me hier weten. 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *