SCH**T aan je ideale klant!

SCH**T aan je ideale klant!

“Ik heb iets besloten,” zeg ik. “Namelijk dat we het niet meer over je ideale klant gaan hebben.”

Ze kijkt me lichtelijk verbaasd aan.

“Dat is ook mooi!” zegt ze, “Ik had haar verdorie net gevonden!”

Nou maakt ze mij nieuwsgierig.

“Oh ja? Waar heb je haar opgeduikeld dan?”

 

Je mag weten van mij en deze klant, dat we al tijden aan het klootviolen zijn om scherp te krijgen wie haar ideale klant is. De juiste woorden, de juiste tone of voice; wat moet en mag er in het verhaal en wat is juist niet handig.

Maar eerlijk? We waren verzand in mierenn**ken.

Ze vertelt over het inzicht dat ze heeft gehad.
Namelijk dat datgene waar we steeds naar zochten, gewoon recht voor haar neus lag.

Haar ideale klant kampt namelijk met hetzelfde waar zij ooit mee kampte, voor de ontdekte hoe ze dat zelf kon veranderen.

 

Ze stond dus recht voor haar neus en hoefde alleen maar even in de spiegel te kijken.

 

“Toevallig” was dat precies wat ik haar wilde meegeven.

Vaak verdwijnen we zo in het sleutelen aan onze business, dat we het stuk denken.

Als ik nou dat woord gebruik in plaats van die, zouden ze dan wel reageren?
Als ik nou 20 euro van de prijs afhaal, zouden ze dan wel kopen?
Als ik nou om 10 uur start in plaats van 9 uur, zou mijn ideale klant dat dan prettig vinden?

En het punt is, het werkt allemaal niet.

 

Want het is niet je ideale klant die leidend is voor je bedrijf.

 

Nee echt niet, dat heb je goed gelezen.

Je hoort van alle businesscoaches in the whole wide world, dat je je ideale klant haar- en haarscherp moet kennen om van je business een succes te maken.

En in zekere zin is dat ook zo.

Maar als je de basis van je business inricht op basis van de wensen van een ander, ga je er zelf nooit het ultieme plezier aan beleven.

Want wat nou als je er ‘voor de marketing’ 20 euro afhaalt en het voor jou dan als een schijntje voelt?

Wat nou als je woorden in de mond neemt (of in de pen) omdat die zo lekker resoneren bij een bepaald type klant, maar zo ‘ben je in het echt’ helemaal niet?

Wat als je een echt ochtendmens bent maar je zit wel elke avond te Zoomen, ‘want dat komt jouw ideale klant veel beter uit’?

Als je iedere week blogt omdat je ideale klant graag leest, maar jij bent meer een babbelaar, en krijgt iedere keer buikpijn bij het idee dat je weer een blog moet verzinnen?

 

Dat gaat toch niet werken?

 

Dus in plaats van je ideale klant het centerpoint van je business te maken… zou het niet veel logischer zijn om je business helemaal om jezelf heen te ontwerpen?

Een business die volgt waar jij van aan gaat, waar jij van gaat stuiteren, wat jij heerlijk vind om te doen, waar je steengoed in bent, op het moment en de plek waar jij het beste tot je recht komt?

SCHIJT aan die ideale klant!

Echt, ze volgt vanzelf als jij je business runt volgens jouw voorwaarden.

En geloof me maar, de ideale klant die dan op je afkomt is ECHT een ideale klant, in alle opzichten.

Twijfel je wel eens, of dat echt is wat je doet,  een business runnen on your terms?

Je checkt of dat onderbuikgevoel terecht is met mijn gratis checklist Op KOERS: je downloadt hem via de knop hieronder.

Met de checklist kom je er achter waar het lekt in je business, en waar je dus aan mag sleutelen om er wel de business van je dromen van te maken.

 

Heb een heerlijke dag!


Liefs, Claudia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.