Maar dat is toch zonde! 😱

Maar dat is toch zonde! 😱

Ik ga over het algemeen niet echt lekker op clichés.

Toch is er eentje waar ik niet per se tegen ben, maar wel een beetje een haat -liefde verhouding mee heb.

Dat is dat wanneer je een succesvol bedrijf wilt neerzetten je niet zozeer bezig moet zijn met de HOE als wel met WAAROM je de dingen doet die je doet om je bedrijf te laten groeien.

Blijven focussen op de HOE, daar brand je op af.

Maar een duidelijke WHY voor ogen hebben, dat zorgt ervoor dat je doorpakt wanneer het nodig is.

Belangrijk dus.

We moeten wel degelijk in het snotje hebben waarom we beginnen aan de enorme klus die ondernemen heet.

Je wilt je op het cruciale moment namelijk herinneren:

=> Waarom je ook al weer besloten hebt een risico te nemen.
=> Waarom je je dromen uit het veilige onzichtbare hebt getrokken, om ze waar te gaan maken, there for everyone to see.
=> Waarom je niet wilt opgeven bij tegenslagen, afwijzing en soms tergend langzame of tegenvallende resultaten.

Het vervelende aan zo’n why is; we denken er zulke grootse en meeslepende dingen bij, dat het voelt alsof hij in beton gegoten ligt.

“Maar als ik dit besluit of communiceer als why, dan MOET ik wel!”

Reden waarom veel ondernemers die ik spreek een beetje kriegelig worden van het begrip why (ikzelf in het begin van mijn ondernemerschap ook).

De meeste ondernemers die ik ken willen zich niet laten vastleggen, willen de ruimte om te kunnen doen op een dag waar ze zin in hebben en willen ruimte geven aan hun creativiteit zodat ze steeds hun inspiratie kunnen volgen.

Daar past vastgeketend zijn aan je why niet bij.

Maar het ontbreken van een WHY, of een doel waar je naartoe wilt werken, zorgt in de meeste gevallen voor maar matige businessresultaten.

Een doel wat je niet hebt gesteld, kun je niet bereiken.
Een drive die je niet voelt of niet hebt (h)erkend voor jezelf, geeft je geen power.
Een koers die je niet hebt uitgezet, brengt je nergens heen.

Je dobbert maar wat in de grote ondernemersoceaan.

Ik wil je vandaag toestemming geven.

Namelijk om TOCH die why te kiezen.
Uit te spreken.
Op een visionboard te plempen, godbetert.

Wat jij maar nodig hebt om hem, voor nu, goed te voelen, zodat hij je aan de gang houdt.

Want er is NOG iets waar ik je toestemming voor wil geven.

En dat is, dat als op een bepaald moment dat wat je aan het doen bent niet meer matcht met je why….

Je je dan mag bedenken.

Het mooie van ondernemerschap is dat je niet alleen zelf mag bepalen welke koers je vaart om je doel te bereiken, je mag ook afstappen van je koers als dat niet langer voelt als de fijnste manier om je doel te bereiken.

Het is oké om afscheid te nemen van acties en strategieën die jou of je business niet langer meer dienen en geen energie meer geven.

Zelfs als dat succesvolle strategieën en acties zijn.

Dat is niet ‘zonde’: het is zonde van jouw energie en daarmee jouw potentie als je te lang dingen blijft doen waarin jij niet op je best bent en dus niet de allermeeste impact mee maakt.

Jouw bedrijf mag zo ingericht zijn dat het jou en het leven dat je wilt leven ondersteunt, en niet andersom.

En als dat betekent dat je kinderen met het badwater weggooit?
Je darlings moet killen?
Rücksichtslos jezelf te zijn in je bedrijf op een manier die bij anderen hun wenkbrauwen doet fronsen?

Dan zeg ik; you go girl!

Mijn zegen heb je 🙌.

Als jij nou zegt; Verhey, ik zou wel willen, maar ik weet niet hoe?
HOE doe ik dat dat, mezelf zonder concessies voorop zetten in mijn eigen bedrijf en daar OOK gewoon lekker omzet mee maken zonder dat al mijn leads gillend wegrennen?

Dat laat ik je zien in mijn gratis masterclass Vet Lekker Verdienen op vrijdag 12 november.

Je claimt je gratis stoel via de link hieronder.

>> Klik hier om je gratis aan te melden voor de masterclass

Zie je HEEL graag daar.

Met of zonder why. 😉

Liefs, Claudia

P.S. Heb je tabak van alle concessies die je doet en wil je direct schakelen?
Then let’s talk: in een match call kijken we samen naar wat jij nodig hebt om van jouw aardig lopende business een vet lekker draaiende business te maken. Soms heb je mij nodig, soms heb je wat anders nodig. In beide gevallen zeg ik het eerlijk. En oh ja, ik bijt niet. Dus boek die call maar: => Matchcall

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.