Hoe een veel te dure kaasboer zichzelf onmisbaar maakt.

Ondernemen zonder b*llshit

Hoe een veel te dure kaasboer zichzelf onmisbaar maakt.

Iedere dinsdag koop ik weer een flink stuk veel te dure kaas bij hem. 
Soms 2 of 3 stukken kaas. 

What can i say, ik ben een kaasmonster en heb het genetisch doorgegeven

Ab, zo heet onze kaasboer, verkoopt hartstikke dure kaas. 
Lekkere kaas hoor, heus, maar ik schrik er iedere week weer van.

En toch is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een week over te slaan. 

Want Ab komt iedere week trouw aan de deur.
Verkoopt ook eieren, makkelijk als je die vergeten bent met de boodschappen.
Ab weet hoe de kinderen heten en wat hun lievelingskaas is.
Ze mogen met hem mee naar de kaasbus, om ons wekelijkse stuk kaas te helpen afsnijden.
Er is dus ook wekelijks een stukje ‘op de hand’ voor de kinderen. En meestal ook voor papa en mama.


Hij weet exact wat we graag eten.

 

“Volgende week heb ik weer graskaas meissie!”
We weten van alles van Ab; dat hij jarenlang militair is geweest, dat zijn dochter op Curacao woont, dat hij zich met de kerst twee dagen in een groot vakantiehuis opsluit met de hele familie.
Dat hij nog maximaal anderhalf jaar blijft werken en dat hij het dan wel welletjes vindt.
Dat de 1 op zijn mobiele pinapparaat het niet goed doet, waardoor we soms maar 1,40 betalen voor anderhalf pond kaas. Wat we de week daarop netjes aan hem melden natuurlijk.

Ab weet ook van alles van ons.


Dat de avondspits er soms hectisch uitziet bij ons op dinsdagavond.
In de tijd dat de kinderen nog heel klein waren en mijn man iedere week voor zijn werk in het buitenland zat, was ik soms net boven bezig met de kinderen en kon ik niet opendoen. Dan hing Ab de wekelijkse portie kaas aan de voordeur, of hij legde het in de bakfiets. Betalen? Dat kwam de week daarop wel.

En zelfs als mijn man in de supermarkt met een heerlijk stuk kaas uit de aanbieding in zijn handen staat, dan zeg ik meestal; “Leg maar weer weg, dat vind ik zo lullig voor Ab.”

Het zou niet in me opkomen om mijn kaas bij iemand anders te kopen dan bij Ab.

 

Ja, straks, als hij zijn bus in de eeuwige schuur heeft geparkeerd.

Is het de allerlekkerste kaas die ik ooit gegeten heb?
Nee, niet per se.
Is het een hele goede deal?
Nee, dat al helemaal niet.

Ik koop mijn kaas bij Ab om Ab.
Daar kan geen kiloknaller tegen op.

 

En iedere week vraag ik me weer af; wat maakt Ab nou zo onmisbaar?
Doe ik dat al in mijn business?
Mezelf onmisbaar maken voor mijn (potentiële) klanten?

Wat doe jij waardoor mensen bij je blijven kopen? Wat geeft ‘personality’ aan jouw bedrijf?

Wil het hier met me delen?

Sommige ondernemers waarmee ik spreek vinden het lastig om te bepalen wat hun bedrijf en hun dienst zo eigen maakt. Zeker als je niet de enige bent die deze dienst levert. 

Ze blijven maar sleutelen aan hun prijzen en hun aanbod, in de hoop dat ze op een gegeven moment echt die winnende combinatie gaan vinden. En als ze mazzel hebben, lopen ze er uiteindelijk ook wel tegenaan. 

Maar zoals de kaasverkoop van Ab volledig te danken is aan Ab zelf, aan wie hij is en wat hij meeneemt. 

Zo heb jij de sleutel voor het succes van jouw bedrijf ook zelf in handen. 

Wil jij nou meer te weten komen over hoe je zelf de sleutel voor het succes van jouw bedrijf kunt bepalen? Schrijf je dan HIER in voor mijn wekelijkse mails, waarin ik je om de oren sla met waardevolle inzichten en tips om van jouw bedrijf ECHT een eigen bedrijf te maken, zodat het eindelijk voor je gaat werken. Je ontvangt dan meteen mijn gratis video serie met 4 briljante tips, waarmee je deze week nog nieuwe klanten en meer omzet kunt maken.

Cheesy greetings, fijne week!
Claudia 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *