Ik kap met social media!

Ik kap met social media!

Ik geef het op: ik stop met social media!

 

“Er reageert nooit iemand op mijn posts. Volgens mij kan ik net zo goed kappen met Facebook.”

 

Een tijdje geleden stopte 1 van mijn vriendinnen met Facebook. Zowel met haar zakelijk profiel als haar persoonlijke pagina. Een dapper besluit, als je merkt dat social media je veel meer opslorpen dan je eigenlijk zou willen, en je geen andere mogelijkheid ziet om dat voor jezelf beheersbaar te houden.

 

Ik ken meer ondernemers die twijfelen of ze door moeten gaan met Facebookmarketing, of social media marketing in het algemeen. Want er reageert toch nooit iemand, er ontstaat weinig interactie, volgers houden de boot af, en je weet niet wat je iedere dag weer moet verzinnen. Negen van de tien mensen die ik spreek over social media twijfelt wat ze nou in vredesnaam aanmoet met haar zakelijke Facebookpagina.

 

Al snap ik dat dat hun eerste ingeving is, toch laat ik graag de andere kant zien.

 

De meeste van mijn klanten zitten namelijk in een ondersteunende business. Of dat nou een coachingspraktijk is, hulp bij afvallen, of zakelijke dienstverlening waarbij klanten zaken aan hen uitbesteden.

 

Vrijwel altijd zit daar een factor ‘ik wil het eigenlijk niet weten’ bij. De potentiële klant van de afval coach schaamt zich om te zeggen dat ze eigenlijk niet blij is met haar lijf, de mogelijke klant van de copywriter vindt eigenlijk dat ze die ’tekstjes’ toch makkelijk zelf zou moeten kunnen schrijven, en de mogelijke coach klant durft niet te delen dat ze tegen een burn-out aan zit, omdat ze bang is dat mensen haar een failure vinden.

 

Niet echt onderwerpen in de categorie ‘koetjes en kalfjes’, bedoel ik maar.

 

Het zijn vaak de posts waarvan ik denk: “yes, dit raakt echt de kern! Dit kan niet anders dan mijn volgers in het hart raken!” Waar bijna niet op wordt gereageerd. Een paar flauwe hartjes, that’s it.

 

Het zijn diezelfde posts waarvan ik achteraf hoor, als klanten eenmaal met mij in een 1 op 1 traject zitten, dat de klant dacht; “Na het lezen van die post besloot ik; met jou wil ik werken.”

 

Maar he. Ze zeggen dat dus niet hardop.

 

Werk jij met een onderwerp waar mogelijk een (klein) gevoel van schaamte en kwetsbaarheid omheen hangt?

 

Denk aan:

– afvallen/overgewicht

– hulp bij online techniek-paniek

– opruimen/organiseren

– financiën

– psychische klachten

– opvoeding

– rouw

 

Realiseer je dan dat je waarschijnlijk meer stille aanbidders hebt dan haantje-de-voorsten. Af en toe een hartje op je post geven is voor hen al behoorlijk uit de comfort zone.

 

Via een omweg komen ze ECHT wel bij je zodra ze je nodig hebben.

 

Hoe maak je van je stille aanbidders nou toch klanten?

 

Zorg tot die tijd dat de Call to Action van je post laagdrempelig is. Geen existentiële levensvragen dus, maar zoals je in real live ook een toegankelijke vraag zou stellen. Dat geeft je volgers de ruimte om daar weer op te reageren.

 

Wil je persoonlijke tips over hoe jij je marketing laagdrempelig kunt aanpakken als je met een ‘moeilijk’ onderwerp werkt?

 

Op vrijdag 13 september geef ik nog een keer mijn Content boost training, waarin ik je laat zien hoe je je content voor je kunt laten werken, ook als je met een lastig onderwerp werkt.

 

Dit neem je onder meer mee naar huis:

 

  • De wetenschap dat het belachelijk makkelijk is om aansprekende content te maken, als je maar weet hoe je je inspiratievaatje open kunt krijgen
  • Mijn persoonlijke 3 super-super ‘formats’ om berichten te schrijven die iedereen van jou wil lezen.
  • 26 kapstokjes die je uit de kast kunt trekken op het moment dat je echt effe niet meer weet wat je nu weer voor origineels moet posten
  • My secret weapon om bij iedere ideale klant onder de huid te kruipen
  • Het vertrouwen dat je veel klanten en bakken met omzet kunt draaien door alleen maar over jezelf te lullen.

 

Deze vorm van marketing noem ik ook wel personality based marketing. Normaal is dit onderdeel van mijn trainingen en trajecten: bij uitzondering heb ik hier op verzoek voor 1 keer een aparte training van gemaakt.

 

Ben je nieuwsgierig hoe ik dat toch doe? Meld je dan snel aan voor deze exclusieve training: omdat ik heel persoonlijk werk -mijns inziens kan dat niet anders als het gaat om content- is het aantal plaatsen beperkt.

 

Heb nog een heerlijke week!

 

Liefs,

Claudia

P.S.P.S: Heb je je al ingeschreven voor mijn Back to Business borrel op 10 september? Ik zou het super vinden als je er bij bent, en weet bijna zeker dat je het niet wilt missen.
Claim snel je plek voor de earlybird prijs: er zijn maar een beperkt aantal early Bird plekken beschikbaar: www.claudiaverhey.nl/b2b10september.
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.