Je business tijdelijk Corona-proof maken? Check hoe ik je kan helpen op www.claudiaverhey.nl/menukaart

Zijn jij en je bedrijf nog wel een beetje happy samen?

Ondernemen zonder b*llshit

Zijn jij en je bedrijf nog wel een beetje happy samen?

Ben je nog wel een beetje happy met je bedrijf?

Hoe gaat het met jullie relaaaaaaasie?

Misschien heeft de sleur een beetje toegeslagen.
Of is het juist iedere keer hommeles.

Je weet wel, zoals dat bij een baan in loondienst ook vaak gaat.

Als je net als ik ooit -ja, het voelt als ooit- in loondienst hebt gewerkt, dan weet je dat dit vaak de twee redenen zijn waarom mensen op zoek gaan naar een nieuwe baan.

A/ Er zit geen uitdaging meer in.
B/ De dagelijkse uitdagingen groeien ze boven het hoofd.



Dus wat doe je dan? Je maakt dat je wegkomt.



Maar als je een eigen bedrijf hebt, gaat dat niet zo makkelijk.

Dat is je kindje. Je trots. Je grote droom.

Dat geef je toch niet zomaar op omdat het een beetje voortkabbelt?
Of omdat het nu toch wel erg ingewikkeld en frustrerend wordt?

Maar hier blijven, in de situatie waarin je nu zit, dat is ook geen optie.



Want je bent voor meer geboren en het moet makkelijker kunnen dan dit.



Met een vriend van ons spraken we een tijdje geleden over dat hij aan het zoeken was naar een nieuwe baan.
Geld vond hij niet zo belangrijk, dat het interessant werk is wel.

“Maar het allerbelangrijkste,” zei hij, “is dat ik weer plezier heb in mijn werk.”


Volgens hem zijn er als het gaat om werk maar 3 variabelen belangrijk: Poen, Prestige en Plezier.

Als het met de Poen oke zit, en je het gevoel hebt dat je werk er toe doet -Prestige-, dan blijft alleen het Plezier in je werk nog maar over om je druk over te maken.



Mijn klanten kunnen zich alleen niet altijd vinden in deze 3 P’s.

 



Ze zeggen regelmatig; “Ik doe het niet voor het geld” of “Ik heb niet zoveel nodig”.

So much voor de P van Poen dus.

Ook Prestige is niet zo’n belangrijke trigger. Mijn ideale klant is gemiddeld genomen niet zo bezig met ‘status’ en ‘macht’.

Dat vinden ze laten we zeggen, nogal jaren ’80.



Waar ze wel mee stoeien zijn die factoren die maken dat ze ECHT en onvoorwaardelijk plezier beleven aan hun werk.



Ze willen zelf kunnen beslissen hoe ze hun dag indelen en hun werk doen.
Ze genieten ervan als ze -langzaam of snel- steeds beter worden in wat ze doen en hun expertstatus kunnen claimen.
Maar vooral willen ze dat waar ze hun leven mee vullen zin heeft, impact heeft op anderen, bijdraagt aan een hoger doel.

Oftewel; ze willen autonomie, mastery, en purpose ervaren door hun bedrijf.

Het zijn deze drijfveren die vaak maken dat ondernemers überhaupt met hun bedrijf zijn begonnen, omdat ze dit niet vonden of kwijt konden in hun baan in loondienst.

Het zijn ook precies de zaken waar ze zichzelf in kunnen verliezen als het te lang duurt voordat hun bedrijf de vlucht neemt waar ze van dromen.

Omdat de dingen die ze doen om aan klanten te komen, onvoldoende resultaat opleveren, gaan ze twijfelen of het wel het juiste is wat ze doen; en gaan ze volgen -formats, standaardoplossingen- in plaats van leiden. In de hoop dat dat wat een ander doet wel werkt, geven ze een deel van hun autonomie op.

Omdat ze er niet in slagen genoeg klanten te maken, gaan ze twijfelen aan hun expertise en nog meer kennis opslorpen. Terwijl er vaak maar 1 ding is wat ze beter moeten leren beheersen; het spel van ondernemen.

En omdat het ze maar mondjesmaat lukt om hun mogelijke klanten te leiden, ervaren ze te weinig purpose; ze maken niet de impact die ze graag willen maken. Soms voelen ze zich zelfs verloren en zinloos; kennelijk zaten ze verkeerd in hun veronderstelling dat DIT was wat ze hier te doen hebben.

Scoor je op al deze 3 onderdelen genoeg punten? Dan zul je genoeg plezier ervaren in je werk en vanuit vertrouwen je business kunnen laten groeien?



Als dat zo is, dan zul je merken dat de P van Poen er ineens veel minder toe doet.

Die komt vanzelf achter deze energie aan, daar mag je op vertrouwen.



Ontbreekt er 1, of zelfs meerdere? Dan weet je wat je te doen staat.
Ga voor jezelf na op welke van deze 3 elementen je business een boost nodig heeft, om er weer maximaal plezier aan te beleven.

Haal jij op alle drie de factoren punten?

Of ontbreekt er een essentieel deel, waardoor je nu niet het plezier uit je bedrijf haalt zoals je je dat wel had voorgesteld?

Je hebt me vast wel eens horen roepen dat ondernemen een feest is.

Misschien realiseer je je door deze mail dat je zelf de sleutel in handen hebt om er een feest van te maken, als je deze 3 elementen voorrang geeft in het bouwen aan je bedrijf.

Vind je dit lastig? Denk je ‘het is goed met je Claudia, ik wil wel, maar ik zou niet weten hoe?”

Klik dan hier en mail me jouw belangrijkste vraag over dit onderwerp.

Ik beantwoord jouw mail zoals ik die ook voor mijn betalende klanten zou beantwoorden.
Geen addertjes onder het gras, alleen maar samen op onderzoek uit naar hoe jij het plezier in je business kunt terugbrengen.

Dat is mijn purpose, een van de factoren die mij superblij maakt als ik aan het werk ben; jou een stap verder helpen.

Laat je van je horen en mag ik je een stap verder helpen?

Ik kijk er naar uit.

 

Liefs, Claudia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *