Durf jij de schaar te zetten in je bedrijf?

Durf jij de schaar te zetten in je bedrijf?

silver scissors on green surface
“Moet je eens kijken Clau, de kamperfoelie ONTPLOFT zowat!”

Manlief met de groene vingers probeert mij naar buiten te lokken met heel veel enthousiasme.

Ik zelf zou nou niet de kamperfoelie van de camelia van de clematis kunnen onderscheiden.

Toch stap ik naar buiten en zie ik meteen wat hij bedoelt.

De groene ‘klimmer’ zit werkelijk helemaal vol nieuwe groene scheuten.

“Jemig,” zeg ik, “Is dat niet die plant waar je in de herfst zo achterlijk veel vanaf hebt gesnoeid?”

Yup, zegt de man.
En ik zie een hele triomfantelijke grijns verschijnen.

“Zeg het maar lieverd,” lacht hij.

“Wat moet ik zeggen?”

“Je. Had. Gelijk.”

Ik pieker er niet over om zomaar mijn ongelijk toe te geven, al weet ik wel meteen waar hij op doelt.

Toen meneer afgelopen herfst met een mega snoeischaar de tuin in liep om de kamperfoelie een kopje kleiner te maken, heb ik hem flink uit lopen foeteren.

Dat ziet er toch niet uit!
Je maakt hem helemaal kapot.
No way Jose dat ie dat overleeft.

Hartstikke zonde, want straks moeten we weer allemaal nieuwe planten kopen en zitten we jaren tegen een half lege schuur aan te turen.

Maar meneer was vastbesloten, en snoeide rigoureus zoveel weg dat het mij stiekem een beetje zeer deed om naar te kijken.

Maanden gingen voorbij, en als ik af en toe door de regen naar buiten keek had ik er een hard hoofd in.

Maar de meneer bleef vol vertrouwen.

Hij was er zo van overtuigd dat ik hem ging geloven.

Kon ook niet anders, want eenmaal gesnoeid plak je het er niet zo makkelijk weer aan, en van steeds maar blijven miepen over ‘what’s done’, daar hou ik ook niet van.

En toen stapte hij dus afgelopen weekend triomfantelijk de tuin in om zijn gelijk te bewijzen.

Ik was opgelucht en blij.

Want het rigoureuze snoeien had wel degelijk geholpen.
De kamperfoelie heeft er nog nooit zo mooi bijgestaan.

En je voelt hem al aankomen, offcourse.

Ik zie dit ook vaak bij ondernemers, die graag een groeistap willen maken met hun bedrijf en bij wie dat niet lukt, of niet voldoende lukt.

Ze schaven wel wat bij aan hun business, maar het resultaat is het vaak net niet.

Wat we vaak als eerste doen, is dat we iets toevoegen aan onze business.

Een beetje extra speciale mest, of een gave kleurige bloempot.

Zoals een nieuwe weggever voor erbij.
Een VIP variant van het programma wat niet zo lekker liep.
Een nieuwe website of een nieuw logo, je bent wel weer toe aan een opfrisser.

Maar al die schepjes er bovenop, hebben vaak niet het effect wat we ervan verwachten.

Eerder nog wordt het een bos waardoor we de bomen niet meer zien.

Wat 9 van de 10 keer beter helpt, is snoeien.
Flink snoeien.

Niet rücksichtslos maar wat bot knippen, maar met beleid, op het juiste moment, op de juiste plekken.

Dus wil je groeien en bloeien met je business, en is het tijd om door te stoten van ‘lekker verdienen’ naar ‘vet lekker verdienen’?

Dan is het waarschijnlijk tijd voor een goede snoeibeurt van je business.

Het is precies wat ik ga doen vanaf vandaag met een prachtige groep ondernemers in de Take The Lead Business Academy waarvan vandaag weer een nieuwe ronde start.
Mocht je denken; ik ben wel aan die snoeibeurt toe, kom maar door; je kunt nog instromen tot en met woensdag a.s. Check HIER de details => www.claudiaverhey.nl/take-the-lead

Ik vertel je er ook meer over wat het effect van GOED snoeien kan zijn in je business in mijn gratis masterclass van 21 april.

In de masterclass laat ik je zien:
    • Dat een succesvolle business creëren niet altijd unicorns en rainbows is, maar ook geen hogere wiskunde
  • Waarom het tijd is voor groots en meeslepend en wat dat in jouw geval betekent
  • Dat een succesvol bedrijf niet OF uit een slick strategie voorkomt, OF volledig uit alignment, maar uit de juiste en persoonlijke combinatie van voelen, denken en ACTIE
  • Met welke business ongein je meteen mag kappen omdat je daar je eigen business succes frustreert
  • Hoe je ervoor zorgt dat je alleen maar aan jezelf hoeft te denken in je business en klanten toch met je weglopen
  • Waarom schijt hebben aan “wat anderen zeggen dat werkt” de groeiversneller is voor jouw bedrijf
 
Je bent hartstikke welkom om aan te haken, als jij toe bent aan een flinke groeistuip van je business.
Aanmelden kan via de link hieronder:

 
 
Heb een heerlijke week!
 
Liefs, Claudia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.