Dit kun je doen als je niet verder kunt omdat je zonder inspiratie zit

Dit kun je doen als je niet verder kunt omdat je zonder inspiratie zit

photo of bulb artwork

Als je zonder inspiratie komt te zitten als ondernemer, ben je doomed for life.

Althans, dat is wat veel ondernemers lijken te denken.

Want zonder inspiratie geen content, zonder content geen connectie en zonder connectie geen sales.

En sales lieve mensen is toch stiekem wel waar het allemaal om draait in business, toch ?

Want als je niks verkoopt dan verdien je niks met je bedrijf en verdien je niks met je bedrijf dan kun je het OF beter een stichting gaan noemen OF een baan (erbij) in loondienst gaan zoeken.

Heel simpel eigenlijk; toch laten veel ondernemers het van het toeval afhangen of ze genoeg inspiratie hebben om uiteindelijk goed wat klanten mee aan te trekken.

“Het kwam gewoon even niet hoor: ik sla mijn blog deze week even over.”
“Ik heb het zo druk met …., mijn hoofd stond gewoon even niet naar content maken.”
“Voor mijn gevoel is dit allemaal al eens beschreven, daar kan ik het toch niet weer over hebben?”
“Het lijkt alsof er steeds minder mensen reageren, wat ik deel is niet interessant genoeg.”
“Ik moet het er  uit persen, mijn gevoel zit er niet in.”
“Dan ga ik wel voor mijn laptop zitten, maar er komt niks, en dan schei ik er maar weer mee uit.”

Wees eens eerlijk lieve , wanneer was de laatste keer dat jij dit soort gedachten hebt gehad?

Dit soort gedachten zijn een bloody handrem op jouw resultaat.

Hoe meer je jouw bedrijfsresultaat in handen geeft van inspiratie, hoe lastiger het voor je gaat worden om goede resultaten te halen.

En dat is superzonde, want inspiratie kun je gewoon aanboren.
Nee, het is niet in een potje te koop, maar het scheelt niet veel.

Het punt met inspiratie is namelijk dat we verwachten dat het keurig volgens afspraak op tijd komt.

Zo van: ik moet op vrijdag om 11 uur mijn blog schrijven, en dan ga ik zitten en dan komt het.

Maar hé; jij weet net zo goed dat als je op vrijdag 11 uur achter de laptop gaat zitten, en je geen idee hebt welke kant je je blog op moet sturen, dat er dan nada nakkes komt.

En als de inspiratie op zo’n punt uitblijft, ga jij daar weer allemaal rebelse haakjes in zien.

“Zie je wel. Er komt niks, ik ben gewoon niet consistent.”
“Dat hele planmatige is gewoon niks voor mij.”
“Ik wil niet iedere keer pushen met mijn mails; ik wil dat mensen uit zichzelf bij mij komen.”
“Het voelt veel oprechter om in het moment te delen, in plaats van steeds maar op vaste tijdstippen. En ja, dat betekent dan dat er soms weken niks komt en soms een week lang iedere dag wel.”

Steek je hand maar even op als hier iets van, laten we eens een jeukwoord gebruiken, resoneert.

Het gekke is, , dat het precies andersom werkt.

Dit zijn allemaal pogingen van jouw brein om dat wat je weet wat er mag gebeuren uit te stellen en om vooral niet te hoeven doen waarvan je weet dat het gaat werken maar waar je je niet aan wilt commiteren (want het legt je vast en killt je flow en meer van dat soort ja-maars):

En dat is werken met een plan.

We denken vaak dat inspiratie alle ruimte moet hebben, maar het gekke is dat inspiratie juist baat heeft aan (grove) kaders.

Waar wil je (ongeveer) heen?
Waar ben je (zoal) van?
Waar ga je (nu het meest) van aan?
Wat zou je tof vinden om (als eerste) te bereiken?
Op welke activiteit zit (op dit moment) veel energie? En dus veel impact?

Als je (het antwoord op) deze vragen als uitgangspunt neemt, heb je altijd inspiratie om te creëren en te handelen.

Alles wat er in je opkomt, kun je toetsen aan deze vragen.

Past dit aanbod bij wat ik wil neerzetten op langere termijn?
Is de vorm zoals ik graag mijn werk doe?
Gaat mijn vuurtje aan van dit onderwerp, krijg ik er energie van?
Wat gaat me op dit moment makkelijk af en waar kan ik veel meters mee maken?

Maar ook andersom werkt het; jouw plan levert ook weer nieuwe inspiratie op.
“Ik weet even niks om te delen. Kan ik nog een voorbeeld bedenken over het thema waar ik het graag over heb? Oh ja!”
“Heb ik afgelopen week nog iets bijzonders/interessants meegemaakt wat ik kan knopen aan mijn vaste haakjes? Oh ja!”
“Waar zal ik mijn nieuwsbrief eens naartoe schrijven? Oh ja, mijn webinar/challenge/workshop van volgende maand!”

Met een plan heb je altijd koers.
Altijd houvast.
Altijd back-up.
Altijd vertrouwen dat je de juiste dingen aan het doen bent.

En voel je na een tijdje het plan niet meer?
Dan wijzig je het plan, zodat je weer nieuwe houvast hebt.

We zijn nu bijna bij de laatste maand van de eerste helft van 2022.

Voelt dat confronterend als ik dat zo zeg, ?

Misschien had je allemaal mooie dromen en doelen voor dit jaar en voelt het alsof je lang niet op schema ligt. Mogelijk voelt het zelfs alsof het heilloos is om nog te verwachten dat het dit jaar nog wat gaat worden met je doelen.

Ik vind dat het nooit te laat is voor het maken van een simpel en helder plan, een plan dat je energie gaat geven, vertrouwen dat je er wat van gaat maken, en een plan dat je inspiratie te over geeft om steeds weer toffe acties in te zetten en gave content te creëren om gave klanten mee aan te trekken.

Wat nou als jij voor de 2e helft van 2022 een persoonlijk topplan hebt om je doelen voor dit jaar op scherp te zetten?

Zodat je precies weet waar je aandacht heen mag de komende tijd, welke acties je mag gaan ondernemen om dichter bij je doel te komen, en heldere kapstokken hebt om altijd genoeg inspiratie te hebben voor je content?

Afgelopen december gaf ik in de aanloop naar het nieuwe jaar de supersuccesvolle Gameplan challenge. Nou vind ik al mijn challenges bijzonder, maar deze werd echt exorbitant enthousiast ontvangen.

En dus heb ik besloten dat ik hem NOG een keer ga geven, want om te starten met een goed plan hoeft het niet per se 1 januari te zijn toch?

Wat nou als we van de 2e helft van 2022 een top half jaar gaan maken voor jou?

Je schrijft je hieronder in voor de gratis Gameplan Challenge (van 13 t/m 16 juni, dagelijks vanaf 10.00u).

https://www.claudiaverhey.nl/challenge

In de Gameplan Challenge laat ik je zien:

🔥 Wat je over jezelf moet weten om een aanbod te creëren waar jouw potentiële klant om smeekt
🔥 Welke message jij te delen hebt waardoor je magisch aantrekkelijk wordt voor je following
🔥 What it takes om van een lead een klant te maken. Maar dan echt.
🔥 Welke 4 keuzes jij mag gaan maken om ervoor te zorgen dat je bloedsnel afrekent met die handrem en het nog sneller gaat stromen in je bedrijf; gavere klanten, een soepele werkflow, en een omzet om van te dromen.

Dit is wat we gaan doen:

Dag 1: Hoe zorg  je er voor dat mensen van je gaan houden? Dat ze niemand anders willen dan jij?
Kortom, wat is jouw message, en welk ‘vervoermiddel’ (Instagram, wel of niet podcasten, LinkedIn, bloggen…) past daar bij?

Dag 2: Lead naar Klant-conversie strategie
Hoe maak je de verbinding? Hoe maak je van enthousiaste volgers ook daadwerkelijk klanten? Een beetje lekker met elkaar ouwehoeren via de DM is prima, maar hoe zorg je nou dat die mensen betalende klanten worden? In deze masterclass kiezen we 1 bij jou passende strategie om jouw salesopbrengst te verbeteren.

Dag 3: Jouw Gameplan voor de tweede helft van 2022: 4 strategieën
En that’s it.
Vaak verliezen we onszelf in een lappendeken van verschillende leadstrategieen, verdienmodellen en effectieve manieren voor extra omzet. Het nadeel daarvan is dat het geheel zo’n zooitje wordt dat het niet meer voor je werkt als je wilt groeien. Vandaag kiezen we de 4 pijlers voor jouw plan voor the second half van 2022. En daar houden we het bij.

Dag 4: Gamechangers: hoe gaat het stromen?
Op dag 4 deel ik je mijn 5 belangrijkste gamechangers die er de afgelopen 2 jaar voor hebben gezorgd dat mijn gameplan -met een doel waar ik alleen maar van kon dromen- ook werkelijkheid werd. Het bleek de lijm die mijn puzzelstukken aan elkaar houdt en zorg voor exponentiële groei.
The secret to my succes, voor jou voor de grijp. Niet missen deze masterclass 🎉.

Deze challenge is voor jou als je voelt dat je wilt schakelen.
Als je 2022 wel gestart bent met een plan, maar je ergens van het padje bent geraakt.
Als je de vrijheid wilt ervaren van keuzes maken, die wie je bent en de ambitie die je voelt serieus de ruimte geven.

Deze challenge is voor jou als je zegt: kom maar door Verhey, THE GAME IS ON!

Van leads klanten maken wordt easy peasy als je aan deze challenge hebt meegedaan.
Lekker vooruitzicht toch, om zo de tweede helft van het jaar in te gaan?

Ik zie je heel graag daar!

Liefs, Claudia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.