Constant afgeleid? Dan heb je goud in handen.

Constant afgeleid? Dan heb je goud in handen.

gold and black metal tool

Hoog-Associatief noem ik het ook wel. 

Dat bekt wat lekkerder dan “hey muts, waar zit je nou weer met je hoofd?!”

Ik ben van mezelf vreselijk snel afgeleid. 

Leg niks met piepjes en lichtjes binnen  een straal van 3 meter, want ik spring er bovenop als een cheetah die al 3 weken niet gegeten heeft.

Alles merk ik op, alles vind ik interessant, alles wil ik weten. 

Herkenbaar much?

I think so. 

Want als je zo slim bent als ik denk dat je bent, dan hoort afgeleid zijn daar onlosmakelijk bij.

Heb ik ook nooit geweten hoor.

Sterker nog, het feit dat het me vrijwel nooit lukte om langere tijd ergens op te focussen, maakte dat ik ging twijfelen aan mijn intellectuele capaciteiten.

Hoorde ik wel op het gymnasium?

Dat ik 20 keer per half uur college ergens anders heen vloog met mijn gedachten, betekende dat niet gewoon dat ik beter naar het HBO had kunnen gaan? 

Was ik te dom voor de universiteit?

kun je je voorstellen hoe groot mijn opluchting was – en hoe waanzinnig mijn epiphany- toen ik een boek las waarin men uitlegde dat sterk afgeleid zijn en all over the place zijn met je acties en je focus, juist een teken is dat je vreselijk intelligent bent?

Hoe dat komt?

Hoe hoger je IQ, hoe groter je denkcapaciteit is. 

En je denkcapaciteit -dat stukje van je brein dat bepaalt waar jij je aandacht aan besteedt- wil BEZIG zijn. 

Dus als jij dezelfde taak krijgt als je dommere buurvrouw -no offense buurvrouw, ik misbruik je even voor het voorbeeld-, het crazy ding is is dat je buurvrouw die taak waarschijnlijk EERDER af heeft dan jij, omdat jij meer afgeleid bent. 

Jouw brein heeft meer lege ruimte over die het desperately wil vullen met meer prikkels. 

Tadaa. Here’s your all over the place state of mind, right there. 

Wat je dus moet doen om veel beter te kunnen focussen, vertel ik je in mijn besloten podcast die onderdeel is van mijn Business met een Bite Movement. Waar je alleen in kan als je betaalt.

Nee hoor, grapje. 

In die besloten podcast – ik neem er deze maand zelfs 2 op voor in de besloten omgeving-  zit ZOVEEL waarde, dat ik deze best al aan je kan verklappen. 

Als je weet dat je brein lege ruimte zelf gaat vullen door naar meer nieuwe prikkels te zoeken, kun je dat dus ook zelf sturen door zelf te bepalen welke prikkels dat zijn. OF door de taak waar je nu al mee bezig bent rijker aan prikkels te maken, oftewel complexer – en dus uitdagender. 

En dat is precies waar de uitdaging ligt voor jou als ondernemer: wanneer je nu merkt dat je te vaak naar je smaak afgeleid bent en je dus minder productief EN effectief bent dan je zou willen, is het waarschijnlijk dat je nu taken doet die te gemakkelijk voor je zijn.

Een gewoon leuke post schrijven in plaats van eentje die op het randje van zou ik dat nu wel doen balanceert.

Je training geven en het wel best vinden als die ene deelnemer er niet alles uithaalt, omdat jij geen zin hebt haar te confronteren met haar eigen bullshit.

Je nieuwe aanbod niet lanceren omdat je daarvoor iets moet doen wat buiten je comfortzone ligt, en dus iets blijven doen wat in je zone of excellence ligt, maar niet zo uitdagend is als wanneer je in je zone of genius aan het werk bent. 

Shiften van je zone of excellence naar je zone of genius, door je werk uitdagender te maken en te maximaliseren op flow, DAAR ligt je sleutel naar succes.

wat ga jij doen om je bedrijf een uplift te geven?

Ga je durven kiezen voor een hyperfocus, ook al moet je daarvoor een aantal veilige dingen achter je laten?

Durf je te schuiven van volume en zo veel mogelijk output, naar minder maar wel kwalitatief waardevoller werk?

Durf je jouw bedrijf ZO uit te kleden, dat je alleen nog maar dingen doet waarmee je maximale impact maakt? 

Het is de stap naar een upgrade van je bedrijf, en precies waar ik je mee ga helpen in mijn nieuwe Get Nak3d Challenge van 19 t/m 21 april.

We gaan focussen op: 

🔥 Wat jouw unieke message is en hoe je die omzet in waardevolle content, zodat je er jouw lievelingsklanten moeiteloos mee gaat aantrekken

🔥 Hoe je bepaalt wat jouw droom aanbod is; voor jou, omdat jij het beste tot je recht komt maar ook voor je klant omdat het exact is wat ze nodig heeft

🔥 Wat je nodig hebt om op een integere manier te verkopen voor een prijs die recht doet aan de waarde van je product

Ik ga je geen trucjes leren, geen quick-fixes; dat is niet wat je nodig hebt. 

Wat je wel nodig hebt is iemand die jouw business help strippen tot een bedrijf wat jou draagt, in plaats van andersom. 

Je checkt alle info over de gratis challenge hier: www.claudiaverhey.nl/challenge

Let’s get nak3d, ik kan niet wachten 😉

Liefs, Claudia 

P.S. In de challenge ga ik je laten zien hoe je de basis van je business zo inricht dat je alleen nog maar de dingen doet waar je compleet van aangaat, en je klanten ook. Wil je toegang tot de goudmijn aan tips om met veel meer focus, absurd meer resultaat uit minder hard werken te halen? Doe dan mee aan de Business met een Bite Movement met het thema Actie in de Taxi deze maand. Deelname voor een maand kost je slechts €97,- ex BTW, en je kunt maandelijks opzeggen. Alle info en aanmelden kan hier => www.claudiaverhey.nl/bmb

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.