3 redenen waarom je nu met een ’tijdelijke menukaart’ voor je business wilt werken

3 redenen waarom je nu met een ’tijdelijke menukaart’ voor je business wilt werken

Voel jij je op dit moment ook net een pingpongbal?

Het ene moment ben je shit-scared.
Het andere moment ben je vol vertrouwen en denk je; “Corona, mij en mijn business krijg je niet klein!’
Weer het volgende moment denk je: ik MOET wat nieuws verzinnen, maar ik heb geen enkel idee wat, whaaaaa!
Om vervolgens weer te hoppen naar ‘ik focus me op de toekomst en raak wat er ook gebeurt niet in paniek.’

En dan begint het hele cirkeltje weer overnieuw.



Het geeft niet.
Ik ken niemand die zich NIET zo voelt op dit moment.

En weet je, het is oké.

Ik zou je zelfs een beetje een freak vinden op het moment dat je op dit moment als een soort full-focus productiekanon 100% optimistisch volle vaart vooruit zou denderen zonder je een schijt aan te trekken van het hele Coronagebeuren.

We kunnen er niet meer omheen, want de wereld IS anders dan pak hem beet 2 weken geleden.

Zo anders, dat ieders basis schudt op zijn of haar grondvesten.
We zitten ineens 99% van de tijd thuis.
MET 1 of meer ongewenste en onaangekondigde collega’s.
Je break-out ruimte, of de manier waarop je normaal gesproken ontspant; je moet die ruimte delen met anderen of het gaat simpelweg niet meer.

Dat is op zichzelf al stressvol genoeg voor veel mensen.

Kun je nagaan wat er gebeurt als mensen VOOR Corona al andere problemen hadden die ze nog niet hadden opgelost.

Wisten mensen dat tot nu best te managen, nu is de paniek soms helemaal niet meer te overzien.

Dus worden trajecten gecanceld.
Klanten die supertoffe offertes opvolgen, worden telefonisch nog net niet uitgescholden dat ‘hier nu toch echt hun prioriteit niet licht nu’.
Investeringen worden uitgesteld.

En ondertussen verkoop je niks, omdat je aanbod niet meer aansluit bij waar je ideale klant nu mee zit.

DENK je.

Want jij hebt zo veel in huis, dat er echt een manier is om diezelfde klant NU te helpen met waar ze in deze situatie tegen aan loopt.

Kortom, je moet dus tijdelijk even andere ‘gerechten’ op je menu zetten. Je aanbod zo aanpassen dat het wel resoneert met wat je klanten op dit moment bezig houdt.

Dat aanpassen doe je om deze 3 redenen:

1. Dit is zo’n krankzinnige situatie, niemand heeft dit ooit eerder meegemaakt en dat maakt mensen onrustig, angstig en onzeker. De paniek is groter dan normaal, en dus zul je nu aan de voorkant van je bedrijf met een aanbod moeten komen wat de eerste en grootste paniek wegneemt. Pas daarna ervaren ze weer wat meer overzicht, en vanuit overzicht en bewustwording is het makkelijker beslissingen nemen; zeker als het gaat om het doen van een langere termijn investering. Een kleiner ‘instap aanbod’ wat die eerste paniek wegneemt, past dus goed op een tijdelijke ‘bedrijfsmenukaart’.

2. De urgentie van het probleem waar je klant last van heeft, heeft tot nu toe nog een beetje gesluimerd onder de radar, maar nu komt het door de spanning ineens aan de oppervlakte.Vaak is het ook nog eens een veel groter probleem geworden. Een huis waar het altijd een rommel is, daar heb je nu veel meer last van dan wanneer je gewoon de vrijheid hebt om er overdag steeds vandaan te vluchten. Een website die niet handig is ingericht, kost je op dit moment meer klanten omdat we met zijn alleen ons heil online zoeken. Het is je klant ineens duidelijk; fuck, hier moet ik wat mee, ik kan het me nu niet langer veroorloven dit uit te stellen.

3. In tijden van acute stress willen mensen vooral bij het handje genomen worden en niet alles zelf hoeven uitzoeken. Dat kost tijd en energie die ze niet hebben. Dus coachingstrajecten waarin je op zoek gaat naar ‘de kern van jezelf’, of waarin je ‘lagen gaat pellen tot de diamant te voorschijn komt’; is allemaal prachtig, maar je klanten willen nu vooral iets wat ze VANDAAG nog helpt en het liefst leg je ze dat in kristalheldere instructies uit, of beter nog, los je het voor je op.

Niet voor niks werken restaurants in tijden van drukte -wanneer het extra belangrijk is om overzicht te hebben- met een aangepaste en ingedikte menukaart. De klant weet dan waar hij of zij aan toe is, is sneller geholpen en kan rekenenen op kwaliteit.

Win win voor jou EN je klant.

Voor een tijdelijke ‘menukaart ‘ hoef je niet je hele aanbod overhoop te gooien of als een malle ineens een maandenlang online programma te gaan ontwikkelen. Vaak zijn een paar kleine -tijdelijke- aanpassingen voldoende om TOCH je klanten snel en goed te helpen en dus gewoon omzet te blijven maken. Als je het slim aanpakt, kun je er zelfs meer omzet mee maken dan je nu al doet. Want in tijden van crisis liggen er vaak veel ‘gaten in de markt voor het grijpen, je moet wel alleen durven zien EN pakken.

 

Tijdelijke menukaart Businesscoaching

Ook mijn ‘menukaart’ is aangepast op de nieuwe wereld waar we nu even mee te dealen hebben. Mijn groepsprogramma heb ik volledig omgekat naar online, ik heb een tijdelijk aanbod voor een “Hoe pas ik mijn ‘menukaart’ zo aan dat ik toch mijn omzetdoel haal’ strategiesessie, en zelfs mijn Bubbels in je Business borrel vindt binnenkort online plaats.

Je vindt HIER alle ins en outs.

Wil je dat ik met je meekijk naar jouw menukaart, zodat je je business levensvatbaar houdt, ook tot na de Coronacrisis? Stuur me dan gewoon een mail naar info@claudiaverhey.nl, dan help ik je verder.

Je kunt ook lid worden van de besloten Facebook groep KEEP it Together, waarin ik je in de dagelijkse Q&A’s gratis op weg help door de Coronacisis.

Je kunt je daarvoor aanmelden door HIER te klikken.

 

Laat je het me weten als ik je ergens mee kan helpen? Zit je ergens mee, geef dan gewoon een gil.

Stay safe mooierd, tot snel.

Liefs, Claudia

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.